Indulj el...
2015. december 04. írta: T.anyu

Indulj el...

...szenvedős félmaratonból örömfutás

A siófoki félmaratonon nagyon kifutottam magam. Azóta szenvedek egy kisebb sérüléssel. Meghúzódott a belső combom. Voltam gyógytornásznál, masszőrnél. Mindkettő nagyon hasznosnak bizonyult, de egy alkalom úgy érzem kevés volt. A futást mindketten engedélyezték, ezért úgy döntöttem, hogy elmegyek ma futni egy félmaratont, ha már szabadságon vagyok. 

20151204_120354.jpg

Kiléptem az ajtón, elindítottam az órámat és a lábaimat. Szegény jobb lábam tiltakozott. Fájt, csavarodott, megmakacsolta magát. Húzta az egész testemet. Éreztem, hogy nem szimmetrikus a mozgásom. A fejemben a gondolatok szétestek. Súgták a kis hangok, hogy ez így nem lesz jó. Aztán jöttek még kis súgások, hogy a múltkor is így indult és 5-6 km után jó lett, elmúlt a fájdalom. Ne hagyd abba! Adtam Neki időt. Igyekeztem ellenállni a fájdalomnak, de nem görcsösen. Jól döntöttem.

20151204_121716.jpg

Nem tudom, hogy a varjak felkavaródó sokasága, az egymás kezét fogó idős pár kedves messzi alakja, a kiserdő puha levélszőnyegének talpam alá simulása, a nap csodálatos áttörésének látványa a komor decemberi felhőkön vagy a Naplás tó megunhatatlan, varázslatos nyugalmának szemlélése közben volt az a pillanat, amikor elmúlt a fájdalom. A lábaim önkéntelenül kezdték tenni a dolgukat. A tartásom kiegyenesedett, a lépteim elcsendesedtek, a tüdőm és a szívem megtelt tisztító, fájdalomcsillapító friss levegővel.

20151204_121322.jpg 

Azt hiszem így van ez, amikor az ember nagy döntést kénytelen hozni. Ha elég bátor, elindul, még ha fáj is... Közben még jó ideig görnyedve, kényszeredetten, meg-megállva halad, szenvedés minden egyes lépés... Aztán szépen lassan múlik a fájdalom. Szinte észrevétlenül. Meghatározhatatlan a pont, amikor ez megtörténik. Talán nincs is. Inkább csak lassan enyhül, néha újra jelez, de már gyengébben. Egy idő után pedig szépen halad az ember, teszi a dolgát és a fájdalom már csak egy emlék. Ott marad mindig bennünk, velünk mélyen. Amikor rossz irányba haladunk, előtör és figyelmeztet. 

20151204_120814.jpg

Így fordíthatjuk legnagyobb sérelmeinket a hasznunkra. De ehhez bizony meg kell tenni az első fájdalmas lépéseket, néha hosszabban és fájdalmasabban, mint terveztük. De a végén miénk a jutalom. Ha nem idnultunk volna el, talán a lábunk előbb-utóbb megnyugszik, a tünetek elmúlnak. De a sérülés legbelül megmarad és olyan élményektől fosztottuk volna meg magunkat, amelyet csak út közben élhetünk át, kényelmes kis kuckónkba bezárkózva soha...

 20151204_121902.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://spiritrun.blog.hu/api/trackback/id/tr748139478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása