Nagymonológ
2016. augusztus 06. írta: T.anyu

Nagymonológ

Ezért nem unatkozok futás közben (3 órán keresztül sem)

Előzmények:

Péntek

11:25 Jókai Egészségügyi Központ - Az utolsó fizikoterápiás kezelés. Úgy megszerettem, de komolyan. Sajnálom, hogy vége. Általában a 6-osban kezelt egy nagyon kedves hölgy. Átszólt Neki a kolléganője, hogy „Ultrázol Kriszta?”. Rögtön felkaptam a fejemet. Csak valószínűleg ez a kifejezés kicsit mást jelent nekem, mint Neki.

12:30 Rossmann, Kőbánya – Telefonon hívom Attilát, az edzőt, ugyanis valahogy az agyam még nehezen állt rá arra, hogy kedden a résztávos edzés után (ami egyelőre olyan szinten kifáraszt, hogy a végére úgy érzem, hogy egy 2 tételből álló bevásárlósitát sem tudnék megjegyezni) megjegyezzem az edzéstervet egy hétre előre, ami tele van feladatos edzésekkel. Olyan ez, mint amikor bemutatkozik valaki. Előre elhatározom, hogy most aztán tényleg megjegyzem az általában két darab szóból, maximum háromból álló nevet, de erre sikerül annyira koncentrálnom, hogy fél perc múlva megint azon gondolkozhatok, hogyan is kérdezzem meg újra az illető nevét. Sokszor kerültem már emiatt kellemetlen helyzetbe. Most is. Szóval felhívtam, beszélgettünk kicsit, elmondta a tervet. Szombatra 5 km laza bevezetés után 25 km tempós futás lett az adag 5 perces tempóban, utána egy kis levezetés. Tehát egy jó kis 30+-os edzés. Bár telefonban nem éreztettem, mert hát nem, mert kemény vagyok, meg minden, de rögtön odamentem a Rossmann-ban a sportkrémekhez és vettem egy edzés utáni lazító balzsamot.

14:00 Vágóhíd utcai Sporttelep - Zoli fut, én drukkolok. Aztán csobbanok egyet, úszkálok, kerülgetek, szaunázok. Sokat szaunázok. Imádom. Na meg készülök Korinthoszra :-D. Például így:

54680d44-7a0e-4873-83c4-a6ae173d78d7.jpg

19:08 Beatrix Cukrászda - Fagyizunk. Finom. Holnap úgyis lefutom.

19:55 Decathlon – kint 30 fok. Karmelegítőt vásárolok. Mert abba lehet majd jeget tenni. Kisebb ellentmondás van ebben, tudom. Zolinak a biciklijéhez is veszünk kiegészítőket. Mert végül is Ő kísér majd. Nem ez volt a terv, de így alakult. Az emiatt kialakult bonyodalmak (pl. verseny előtt másfél héttel szállást foglalni, leszervezni mindent stb.) ellenére ennek nagyon örülök. Biztonságosabbnak érzem így, hogy a párom jön velem. Megbízom Benne. Újabb közös próbatétel, ami hozhat konfliktusokat, de ha megcsináljuk, közös lesz a siker, az öröm. Szóval a karmelegítő mellé bringás cuccok kerülnek a kosárba.

A következő párbeszéd zajlik le köztünk:

E: Sajnálom, hogy miattam, az én … , hogy is mondjam…

Z: Hülyeséged?

Nevetünk.

E: Igen, ezt a szót kerestem. Szóval az én hülyeségem miatt kell költségekbe verned Magad.

21:05 Centenáriumi lakótelep – Telefonon beszélek a bátyámmal.

A: Szóval nyaralás (Balcsi) után megint elutaztok?

E: Megyünk Korinthoszra. Na nem úúúúúgy, nem odaaa. Szekszárd-Baja, 81 km-es futás a tűző napon, nulla árnyékkal. Nekünk ez Korinthosz. Ez a neve a versenynek. Ez a nyaralásunk. 

A: (Hallgatás).

 13940975_1440390522643978_1183432402_n.jpg

Szombat:

3:45 Ébreszt a telefon. Basszus. Ne már. Alig aludtam. Fáradt vagyok. Na jó, felkelek, mert időben el kell kezdenem a futást, hogy 7:45-re odaérjek a kozmetikushoz. Ehhez nagyon ki van számolva a tempó, minden.

4:30 A kávémat megittam. Megettem a kekszet. Bepakoltam a futómellénybe a kólás gumicukrot, sótablettát, a napszemüveget, a vízálló baseball sapit. Az ablakon kinézve fogalmam sincs mi lesz. Fúj a szél, nem esik, van felhő, de nem sok, akár süthet a nap is. Még sötét van. 3 óra alatt bármilyen időjárás lehet. Párás meleg vagy szakadó eső. Mindegy, indulok. Bemelegítek.

 

A futás:

5:00 Garmin bekapcs, indulás a patakhoz laza tempóban.

2.5 km. Sz.rul megy. Nem, ne, ne ne gondolj bele mi vár Rád.

4 km. Mindjárt indul az 5 perces 25 km. Pisilek még egyet, biztos, ami biztos. Meg iszok is egyet.

5 km. Na indulás. Nehezen megy. Szembeszél fúj, basszus. 5:19. Tolom, de nem megy. Lefújja a fejemet a szél. A hajam is szétjött, szenvedek a csattokkal.

9 km. Na, na, na nem is rossz, kezd jól menni. Csak el kell engedni és menni.

10.5 km. Sünis tempera a plakáton. Már az iskolakezést hirdetik. Még én is sünis temperával festettem. De utáltam a rajzórákat.

11.8. Iszok.

12.3 km. Hú, az a zene. A srácnak fibrózisa van a klipben és a tüdejének csak kis százalékát tudja használni. Mégis bringázik, sz.rik rá, teljes életet él. Ha Neki megy, nekem miért is kottyanna meg egy kis tempós futás?

13.1 km. Eddig egy lélekkel nem találkoztam a pataknál. Nem is értem. Már világos van. De ott van valaki. Kutya? Neeeem. Őzike! De jó! Pont valamelyik nap beszéltük Zolival, hogy jók ezek az új lámpák a pataknál, de nem lesz olyan őzikedömping, mint tavaly, mert biztos félni fognak. És itt van! Kicsit lassítok, had menjen át nyugodtan a patakon.

14 km. Még korai számolgatni. 7:45-re bejelentkeztem a kozmetikushoz az Ikarus pályához. Oda kell érnem. És oda már levezető futással megyek.

15.2 km. Ma este végre megpuszilgathatom a kicsi szöszim illatos fejecskéjét. Hmmm de imádom. Most már észre sem veszem, csak megyek 4:50-5:05-ös tempóval.

16 km. Fordulás. Megint ez a rohadt szél. Alig haladok. Na jó, ha tolom, akkor nem rossz a tempó, de ez most nem igazán kellemes. Van már néhány futó. Némelyik köszön is.

16.4 km. Az olimpás zene. Ez a mostani kedvencem. Hú basszus, elfelejtettem beállítani a megnyitó felvételét. Remélem ismétlik. Szól a zene: „I will not negotiate.”. Na igen, nem bizony, nem kötök semmilyen alkut. Ami a feladat, azt csinálom, nem hisztizek. Hívom a kis angyalaimat, mondják nekem a tutit. A győzelem a véremben van és hasonló jókat.

18 km. Meg kell ennem a kólás gumicukrot. Kb. egy km múlva érek a kúthoz. Addig elrágicsálom. Biztos nem néz hülyének a szembe jövő csaj, hogy futok, mint az állat és közben táplálkozok.

19 km. Kúúúúút, vííííz. Nem szabad sokat innom, mert akkor a gumicukorral együtt gond lesz. Inkább továbbmegyek és visszafelé iszok még egy kicsit.

23 km. Iszok.

24 km. Na már csak 6. Ezt már akárhogy is.

25 km. Milyen gyönyörű az ég, kicsit csöpörög az eső. De jó, hogy ilyen kellemes időm volt. Nem esett, nem volt túl meleg. Már múlt időben beszélek a futásról. Ez jó. Pedig benne vagyok és szeretem. Nagyon. Nagyon szeretek futni. Maga a szabadság.

26 km. Üresség. Légüres tér. Semmi.

28 km. Szuper, odaérek a kozmetikushoz.

30 km. Vége a tempósnak. De jó volt! Magamtól nem nyomtam volna ennyire. Elnézőbb lettem volna. Mentem volna 5:20-5:30-as tempóban. Milyen jó, hogy megcsináltam. Meg tudtam csinálni!

31.6 km. Kozmetikus. Hát kicsit magyarázkodok Neki, hogy miért vagyok ilyen izzadt és büdös. A hátam mögé kérek egy törölközőt, mert csatak vizes a pólóm. Melegem volt az Ub-s pólóban, de mindig öröm viselni. Szép emlékek kötődnek hozzá. A kozmetikus kicsit hüledezik, de ad egy pohár vizet és nekiesik a szemöldökömnek. 10 perc alatt végzünk, indulok haza.

32.6 km. Lazán hazakocogtam, szakad az eső. Nyújtok a ház előtti lépcsőn, ahogy szoktam. Most jó.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spiritrun.blog.hu/api/trackback/id/tr169166852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása